Aktuálně

12.03.2011 00:00

 

Boža si chce v Nové Vsi fotbal užívat

Nová Ves u Českých Budějovic – Přes Roudné a Prachatice se s fotbalem dostal do Nové Vsi, kde kopou nejnižší soutěž.

 

 

Novopečený otec Bohumír Češka už se chce na trávníku hlavně bavit, sportovní ambice s věkem ustoupily rodinným a pracovním povinnostem.

Do mistrovského utkání nastoupil v Ševětíně s ortézou na noze. Po více než dvou letech! „První zranění se mi stalo v Prachaticích v divizi, kde jsem si přetrhl křížový vaz, měl jsem i špatné menisky a byla z toho roční pauza,“ vzpomíná Češka na začátek patálií s kolenem.

Když se dal jakž takž dohromady, znovu se zapojil s Prachaticemi do přípravy. „Čtvrté kolo na Vltavíně mě do kolena trefili, znovu tam prasklo a artroskopie potvrdila, že plastika vydržela tak na padesát procent. Mohu říct, že mám koleno napůl pochroumané, a proto hraji s ortézou,“ vysvětluje Bohumír Češka, jenž si vybral fotbalové volno, s návratem na trávníky nepospíchal. „Chtěl bych hodně poděkovat Blochinovi – Josefu Veselému, protože jsme se domluvili na tom, že bych si po těch zraněních rád odpočinul a někdy bych si chtěl ještě zahrát s kluky z Roudného a z Nové Vsi, tak doufám, že mě pustí. A uvolnili mě bez problémů,“ kvituje Češka vstřícný postoj vedení Tatranu.

V Prachaticích se ještě pokoušeli záložníka přemluvit, aby zůstal a zkusil na jaře naskočit do krajského přeboru. „Říkali, že by potřebovali pomoci; všichni víme, že jejich situace není růžová, po zimě byli v přeboru třináctí. Myslím, že takové město a oddíl s tradicí by si zasloužil důstojnější umístění,“ přemítá Češka, jenž oceňuje, že přesto všechno na něj trenér Veselý nenaléhal. „Říkal jen: Boža, nechceš nám ještě pomoci? Odpověděl jsem, že kdybych byl opravdu zdravý, tak bych pomohl strašně rád, ale z mé strany už je to takové... Hodně opatrné. Mé přání je trochu si zahrát a částečně pomoci, pokud to tedy pomoc je,“ necítí se Bohumír Češka jako spasitel, jenž má poprvé v historii povznést fotbal v Nové Vsi alespoň o třídu výš.
Po podzimu mužstvo přezimovalo v čele, ale Bohumír Češka zůstal stát nohama na zemi. Krotí velká očekávání. „Když jsem přišel, říkal jsem klukům, že hrát na postup, to jsou hodně silná slova. Já se na to dívám tak, že bychom měli hrát dobrý fotbal a pokusit se vozit body zvenku, doma vyhrávat a uvidíme po šestém sedmém kole, jak na tom budeme. Pokud se to povede, tak to bude dobře, pokud ne, život jde dál,“ netlačí na pilu.

Ze zkušenosti ví, že postoupit není lehké, bez ohledu na to, z jaké soutěže. „Relativně snadno se padá, ale postup je vždy hrozně těžký, jara bývají složitá,“ upozorňuje.

Jeho příchod z Prachatic do Nové Vsi se stal v okrese přestupem zimy. „Když bude zdraví, týmu se bude dařit a já mu k tomu pomůžu, budu samozřejmě rád. Ale u mne už jde víceméně o to, abych se trochu vyvětral, odreagoval se. A po fotbale si dal pivo, klobásu, popovídal si, jaký byl týden. Trošku si to užít,“ popisuje Bohumír Češka svou motivaci, která ho drží u fotbalu i poté, co se nedávno stal novopečeným otcem.

Kdo by se nadál, že při své premiéře v dresu Nové Vsi nastoupí v Ševětíně proti Aleši Matouškovi! „Překvapilo mě to. Odehráli jsme spolu v divizi hodně náročný první půlrok v Roudném, kde jsme tehdy po letech konečně postoupili z krajského přeboru. Byl tam s námi tenkrát i Kafe (brankář Jakub Kafka, pozn.), ti kluci nám tehdy určitě pomohli,“ zavzpomínal záložník na společné působení v Malši.

„Bylo to zajímavé, zase se potkat, a navíc ve čtvrté třídě!“ pousmál se shodě okolností: zatímco pendl Matoušek zaskočil v béčku, on sám poprvé nastoupil za svůj nový tým. Jejich cesty se dílem osudu zkřížily na hřišti v Ševětíně hned na úvod jara. „Před pár lety bychom to možná nečekali, ale je vidět, že ten fotbalový život je relativně krátký. Utíká to, samozřejmě jsme se pozdravili. Je dobře, že kluci pořád mají do fotbalu chuť, a tak se můžeme potkat i v takové soutěži,“ bral Češka střetnutí s Alešem Matouškem s humorem.

Mimochodem – skončilo nerozhodně 0:0. „Jak jsem hrál, to ať posoudí páni trenéři, já sám cítím, že mi ještě chybí síla. Nějaké balony jsem rozehrál, z mého pohledu to mohlo být lepší, ale to může být vždycky... Důležité bylo, že jsme na začátek jarní sezony uhráli venku bod,“ uzavřel Bohumír Češka, jehož tým dnes zajíždí ve IV. třídě na hřiště vedoucích Žabovřesk.